Posts Tagged ‘kaktusy pielęgnacja’

Działanie palnika

Wednesday, September 18th, 2019

Dla uzyskania korzystnej sprawności spalania trzeba stale doprowadzać do palnika (w określonej proporcji) olej i powietrze. Ten stosunek mieszania można w zwykłych rodzajach palników nastawiać na dowolną nieomal ilość oleju opałowego, nie można go jednak przy zmniejszonej wydajności spalania utrzymać samoczynnie na właściwej wysokości za pomocą prostych środków. Wraz ze zmniejszeniem wydajności powstają w licznych palnikach trudności związane z rozpylaniem oleju i jego zapłonem. W paleniskach olejowych w pełni zautomatyzowanych nie stosuje się więc regulacji ciągłej dostosowanej do chwilowego zapotrzebowania ciepła i regulacja odbywa się wskutek pracy przerywanej. Palnik można przy tym regulować zarówno w odniesieniu do temperatury pomieszczenia, jak i do temperatury zasilania kotła (w kotłach parowych do ciśnienia w kotle). …read more

Specjalnie zly wplyw na klimat lokalny ma przemysl

Sunday, September 15th, 2019

Specjalnie zły wpływ na klimat lokalny mają przemysł (dymy trujące i ciężkie, dymy lekkie, kurz) oraz tereny składowania materiałów, dworce kolejowe i stacje rozrzędowe, tereny odkrywkowe, nasypy, tamy, wykopy itp. Na mapach należy wydzielić linią kolorową tereny o spadku powyżej 12il/o oraz dna rynien i zastoisk, jako nie nadające się do zabudowy, a także tereny o kierunkach wiatrów silnych i zimnych Dra z prądów lokalnych. . Pod względem klimatu lokalnego można podzielić tereny budowlane na 3 grupy. Będą to grunty a) nie nadające się na .stały pobyt ludzi, b) dobre, c) bardzo dobre pod względem klimatu lokalnego. …read more

Prace gleboznawcze

Saturday, September 14th, 2019

Podczas wykonywania wierceń lub wykopów ustala się poziomy wód gruntowy ich , często występujących w kilku miejscach. W wyniku tych prac powstają mapy kierunku spływu wód gruntowych, ewentualnie wód zawieszonych w piaskach i piaszczystych glinach, a także soczewki wód zamkniętych w nieprzepuszczalnym podłożu (gliny, iły). Na podstawie tego materiału można ustalić procent powierzchni gruntów przeznaczonych na budownictwo mieszkaniowe lub przemysłowe, ogrody, parki itp. i obliczyć w przybliżeniu koszt Inwestycji dodatkowych, które w zależności od sposobu wykorzystania terenu trzeba będzie wykonać. Ważnym czynnikiem jest również rozpoznanie rodzajów gleby. …read more

Struktura gospodarstw domowych

Friday, September 13th, 2019

Następna grupa wieku to szkolnictwo ogólnokształcące i zawodowe. Ustalenie liczby miejsc w tych szkołach powinno być dla każdego miasta indywidualne, przy czym należy brać pod uwagę obsługę zaplecza na podstawie wytycznych resortu oświaty. Grupa wieku produkcyjnego – to grupa mieszkańców miasta w wieku 18-:-59 lat. Zatrudnienie obejmuje przeciętnie 95% mężczyzn i wynikający z lokalnych możliwości procent kobiet (20-:-8011/0). Wpływ struktury wieku bywa uwzględniony również przy ocenie innych inwestycji, jak urządzenia kulturalne, zakłady żywienia zbiorowego, usługi i handel. …read more

obliczanie potrzebnych miejsc w zlobku

Friday, September 13th, 2019

Procent zawodowo czynnych w miastach polskich wynosi 40-:-48%, z tego grupa miastotwórcza stanowi około 32-:-34%, a grupa uzupełniająca 6-:-16% ogółu mieszkańców. Struktura płci ludności wieku produkcyjnego: kobiety stanowią około 52%, mężczyźni około 4810/0. Ponadto można przyjąć, że % mężczyzn w grupie wieku produkcyjnego będzie zawodowo biernych z powodu choroby lub inwalidztwa. Strukturę wieku ludności przyjąć można w pewnym przybliżeniu. Struktura wieku w poszczególnych grupach daje możność przewidywania zapotrzebowań dla różnych inwestycji. …read more

Podzial administracyjny

Friday, September 13th, 2019

Studia nad zagospodarowaniem i zainwestowaniem terenu. Obrazują one istniejący stan użytkowania i zabudowę terenu podlegającego inwentaryzacji. Obejmują one następujące zasadnicze zagadnienia. 1. Podział administracyjny terenu inwentaryzowanego (granice województw, powiatów, gmin, gromad, miast, dzielnic miejskich itp.). …read more

Studia nad zabudowa i warunkami mieszkaniowymi.

Thursday, September 12th, 2019

Studia nad zabudową i warunkami mieszkaniowymi. W zakres tych studiów wchodzą: studia mieszkaniowe obejmujące całość zasobów mieszkaniowych na terenie miasta oraz studia mające na celu scharakteryzowanie zabudowy i warunków mieszkaniowych na wybranych terenach. Celem studiów mieszkaniowych jest ustalenie: a) bilansu mieszkaniowego Wig stanu istniejącego (określonego liczbą mieszkań i izb mieszkalnych); b) struktury zasobów mieszkaniowych (liczba mieszkań 1, 2, 3, 4, 5 i więcej izbowych); c) wyposażenia mieszkań (zlew, wodociąg, łazienka, ustęp, elektryczność, gaz, centralne ogrzewanie); d) obecnego stopnia zaludnienia (zaludnienie mieszkań różnej wielkości). Studia mieszkaniowe poza mieszkalnictwem indywidualnym obejmują również tzw. mieszkalnictwo zbiorowe (hotele robotnicze, bursy, domy akademickie, internaty, klasztory, szpitale itp.). …read more

Nierównomiernosc przelotowosci pasma

Thursday, September 12th, 2019

Przelotowość realna , jest to przelotowość osiągana bez specjalnych utrudnień w ruchu, czyli przy dopuszczeniu różnej szybkości pojazdów, możliwości wyprzedzania itp. Największą przelotowość pasma uzyskujemy w wypadku, gdy prowadzi ono pojazdy jednorodne jadące z przeciętną optymalną szybkością jednakową dla danej grupy pojazdów. Nierównomierność przelotowości pasma powoduje jej spadek przy ruchu różnych pojazdów do poziomu przelotowości niższego rzędu, np. przy ruchu aut i pojazdów konnych przelotowość spada z 1500 do 400 poj/godz lub jest niewiele większa niż 400 poj/godz. W praktyce ruch uliczny bez, przeszkód prawdę nie istnieje, gdyż przeszkodą jest każde skrzyżowanie uliczne, poprzeczny ruch przechodniów lub wszelkie przyhamowanie, skręcanie pojazdów na postoje itp. …read more

Rozrózniamy kilka rodzajów przelotowosci ruchu kolowego.

Thursday, September 12th, 2019

Przelotowość jezdni jest wyznaczona przez górną granicę natężenia, przy której ruch odbywa się jeszcze w normalnych warunkach zarówno bez dłuższego wyczekiwania na skrzyżowaniach, jak i bez konieczności większego ograniczania szybkości ruchu na odcinkach międzywęzłowych w stosunku do szybkości normalnej, dozwolonej dla danej kategorii ulic. Przelotowość ruchu pieszego zależna jest od szerokości chodnika, spadku ulicy i ewentualnych przeszkód, które znajdują się na trasie chodnika, jak drzewa, słupy, schodki, kioski itp. Ustalenie maksymalnego natężenia ruchu pieszego w badanym punkcie daje możność stwierdzenia właściwego, doboru szerokości chodnika. Rozróżniamy kilka rodzajów przelotowości ruchu kołowego. Przelotowość podstawowa pasma jest to największa intensywność ruchu na pasmie, czyli natężenie, jakie może wystąpić na jezdni w idealnych warunkach przy ruchu bez żadnych przeszkód lub utrudnień oraz przy jednorodnych pojazdach posuwających się z jednakową szybkością optymalną. …read more

Pomiary ruchu.

Thursday, September 12th, 2019

Znając dodatkowo powierzchnię wyodrębnionych bloków czy zespołów bloków, można wyliczyć szereg wskaźników potrzebnych do opracowania planu ogólnego (np. gęstość zaludnienia – osób na ha: gęstość zabudowy – izb na ha; zagęszczenia mieszkań – osób na izbę; wielkość budynków – izb lub mieszkań na budynek itp.). Zebrane materiały, odpowiednio zestawione i zanalizowane mogą posłużyć do określenia ubytków zasobów mieszkaniowych w przyszłości do szacunkowego podziału miasta na strefy zabudowy (wg stanu istniejącego) itd. Pomiary ruchu. Ustalenie natężenia przewozów osobowych i towarowych, ruchu pieszego, rowerowego, konnego i pojazdów mechanicznych na istniejących arteriach komunikacyjnych wymaga dokonania pomiarów ruchu. …read more